2025-06-08

Mažiau klavišų paspaudimų – raktas į didesnius pardavimus internetinėje parduotuvėje

Internetinės prekybos rinka sparčiai auga, o klientų patogumas tampa vienu svarbiausių veiksnių, lemiančių sėkmę. Vartotojai vis dažniau renkasi internetines parduotuves, kuriose pirkimo procesas yra greitas, paprastas ir saugus. Remiantis 2020 m. „Nets“ e-komercijos ataskaita, net 25% norvegų teigia, kad pirktų daugiau internetu, jei nereikėtų kas kartą įvedinėti kortelės duomenų ar pildyti sudėtingų formų. Šios tendencijos pastebimos ir Lietuvoje, kur, kaip rodo Verslo žinios, 2020 m. pandemija paskatino reikšmingą e-komercijos augimą.


Patogumas – raktas į klientų lojalumą

Šiuolaikinis vartotojas tikisi, kad pirkimas internetu bus ne tik patogus, bet ir greitas. „Nets“ ataskaita rodo, kad kas ketvirtas norvegas išleistų daugiau pinigų internetinėse parduotuvėse, jei mokėjimo procesas būtų paprastesnis. Lietuvoje taip pat pastebėtas panašus pokytis: per 2020 m. karantiną internetinių pirkėjų skaičius išaugo kelis kartus, o siuntų apimtys padvigubėjo ar net patrigubėjo. Tai rodo, kad efektyvus mokėjimų procesas yra esminis veiksnys, skatinantis vartotojus grįžti į tas pačias parduotuves.

Internetinės parduotuvės, kurios siūlo galimybę išsaugoti kortelės duomenis, leidžia klientams sutaupyti laiko ir sumažina pirkimo proceso trintį. Beveik pusė Norvegijos gyventojų jau yra išsaugoję savo kortelės duomenis bent vienoje internetinėje parduotuvėje, o Lietuvoje auga pasitikėjimas mokėjimo sistemomis, tokiomis kaip „Revolut“ ar „Paysera“.


Kortelės duomenų saugojimo tendencijos pagal amžiaus grupes

Šie duomenys atskleidžia, kad jaunesni vartotojai (18–49 m.) dažniau renkasi kortelės duomenų saugojimą, kas atspindi jų didesnį technologinį išprusimą ir patogumo poreikį. Net ir vyresni vartotojai (50–79 m.) vis labiau prisitaiko prie šių technologijų, o tai rodo augantį pasitikėjimą mokėjimo sistemomis.

Lietuvoje, nors konkrečių duomenų apie kortelės duomenų saugojimą trūksta, pastebėta, kad pandemijos metu išaugo mobiliųjų mokėjimų programėlių populiarumas. Tai rodo, kad vartotojai vis labiau vertina greitus ir patogius mokėjimo sprendimus.


Kodėl efektyvus mokėjimų procesas yra svarbus?

Augantis pasitikėjimas mokėjimo sistemomis leidžia internetinėms parduotuvėms daugiau dėmesio skirti klientų patirties gerinimui. Pavyzdžiui, galimybė išsaugoti kortelės duomenis sumažina klavišų paspaudimų skaičių, o tai tiesiogiai veikia pirkimo sprendimą. Lietuvoje, kaip ir Norvegijoje, vartotojai vis dažniau renkasi mobiliuosius mokėjimus, kurie leidžia atlikti operacijas vos keliais paspaudimais.

Pandemija taip pat pakeitė pirkėjų įpročius. Lietuvoje, kaip nurodo Verslo žinios, 2020 m. buvo pastebėtas didelis maisto, kosmetikos ir higienos prekių paklausos augimas internetu, o brangių prekių, tokių kaip drabužiai ar avalynė, paklausa sumažėjo. Tai rodo, kad vartotojai ieško greitų ir patikimų sprendimų kasdienėms reikmėms.


Ateities mokėjimų tendencijos

Ateityje mokėjimo sistemos taps dar išmanesnės. Tikėtina, kad jos galės „pažinti“ klientą ir pasiūlyti personalizuotus pirkimo sprendimus, remiantis jų pirkimo istorija ar interesais. Lietuvoje jau pastebimas augantis susidomėjimas kontaktiniais mokėjimais, tokiais kaip siuntų savitarnos terminalai, kurie tapo populiarūs per pandemiją.

Internetinės parduotuvės, kurios investuoja į modernias mokėjimo sistemas, turi didesnį šansą išsiskirti konkurencinėje rinkoje. Pavyzdžiui, Norvegijoje populiari „Vipps“ programėlė leidžia vartotojams greitai ir saugiai atlikti mokėjimus, o Lietuvoje „Revolut“ ir „Paysera“ taip pat įgauna pagreitį.


Kaip internetinės parduotuvės gali prisitaikyti?

  • Norint išlikti konkurencingoms, internetinės parduotuvės turėtų:
  • Siūlyti kortelės duomenų saugojimą: Tai sumažina pirkimo proceso trukmę ir didina klientų pasitenkinimą.
  • Integruoti mobiliuosius mokėjimus: Programėlės, tokios kaip „Revolut“ ar „Paysera“, tampa vis populiaresnės.
  • Užtikrinti saugumą: Pasitikėjimas mokėjimo sistemomis yra esminis veiksnys, skatinantis vartotojus naudotis internetinėmis parduotuvėmis.
  • Personalizuoti pasiūlymus: Ateityje technologijos leis pasiūlyti klientams individualizuotus sprendimus, pagrįstus jų pirkimo istorija.


Išvados

Mažesnis klavišų paspaudimų skaičius ir sklandus mokėjimų procesas yra raktas į didesnius pardavimus internetinėje prekyboje. Kaip rodo „Nets“ ataskaita, vartotojai vis labiau vertina patogumą, o Lietuvoje pastebėtos panašios tendencijos, ypač pandemijos metu. Internetinės parduotuvės, kurios investuoja į efektyvius mokėjimo sprendimus, ne tik gerina klientų patirtį, bet ir didina savo konkurencinį pranašumą.


Norite sužinoti daugiau apie e-komercijos tendencijas? Atsisiųskite „Nets“ e-komercijos ataskaitą arba sekite naujienas apie Lietuvos rinką Verslo žiniose.

Šaltiniai: